Urzędnik dostarczy decyzję
Od soboty 4 lutego 2023 r. w Toruniu rozpocznie się akcja roznoszenia decyzji wymiarowych w sprawie podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego oraz łącznego zobowiązania pieniężnego na rok 2023.
Dla wygody mieszkańców oraz sprawnej obsługi, decyzje na terenie miasta Torunia roznosić będzie 56 pracowników Urzędu Miasta Torunia wprost do domów. Do doręczenia jest łącznie 80 tys. decyzji.
Skuteczne doręczenie decyzji podatkowej wymaga osobistego odbioru. Osoby odbierające przesyłki proszone są o składanie czytelnych podpisów wraz z datą na potwierdzeniu odbioru.
Doręczanie może odbywać się w dni powszednie oraz w soboty w godzinach od 10:00 do 20:00. Pracownik doręczający korespondencję będzie miał ze sobą identyfikator (na żądanie podatnika powinien okazać również legitymację służbową). Co warto zaznaczyć, roznoszące decyzje osoby nie pobierają od adresatów żadnych pieniędzy.
Ważne:
Jeżeli decyzja podatkowa nie zostanie doręczona co najmniej na 14 dni przed terminem płatności raty lub decyzję doręczono po upływie ww. terminu – wpłata dokonana w terminie 14 dni od dnia odbioru decyzji uznawana jest jako wpłata terminowa (art. 47 § 2 Ordynacji podatkowej).
Dane kontaktowe: Wydział Podatków i Windykacji, tel. 61-18-574, e-mail: wpiw@um.torun.pl
Fot. Małgorzata Litwin
Dodaj komentarz